Bartas !

Priežastis, kodėl verta žiūrėti TV: vakar pamačiau reklamą, kad “Jono Meko vizualiųjų menų centre” pradeda rodyti Šarūno Barto filmus. Kasdien 13val ir 16val, filmų tvarkaraštis JMVMC puslapyje. Studentams 5Lt.

“Laisvė”

Bartas tai man kaip koks lietuviškas Tarkovskis… filmai kaip fotografijos, kaip simboliai, kaip metaforos… “Septyni nematomi žmonės” gal proziškesnis; “Laisvė” – lėtas lėtas ilgas filmas, kelionė per dykumą – tik tiek ir atsimenu, nei pradžios nei pabaigos, iš visų pusių dykuma/smėlis/tyla; “Namai” – įspūdingiausias, žiūrėčiau dar, vaizdai užgriūva tave, taip ir lieki su jų našta, lyg po tiršto sapno..
Na, yra jo filmuose to slogumo (ypač kai kažkada žiūrėjau du iš eilės), bet juk poezija ir atsiranda iš ilgesio/nerimo/troškimo. Tai į tokią poeziją ir fotografiją filmo forma labai malonu pasižiūrėti. Ir paskaityti.
Iš nematytų labiausiai noriu nueiti į jau nuo kokių 15-os įsidėmėtą (iš kažkokio straipsnio ŠAtėnuose) “Koridorių”, ir ką tik internete apžiūrėtą/apskaitytą “Trys dienos”.

Šiaip yra ir youtube dauguma tų filmų, išskaidyti gabaliukais, bet aš niekad tokių dalykų tokiu būdu nežiūriu – kažkaip gal nepagarbu…:> Ir, aišku, kokybė ne ta. Ir atmosfera patalpos nelabai tinka. Nes tuos filmus reikia “išlaikyt” iki galo, tai iš kino teatro bent jau nepabėgsi keliom minutėm susitept sumuštinio (taip išblaškydamas visus vaizdus) arba neatidėsi pusės filmo kitai dienai (kaip aš mėgstu padaryti).

Ai, dar radau ir interviu bernardinuose. Rekomenduoju.

4 Responses

  1. Opus3 dėl tos pačios priežasties reikia klausyti :)

  2. na, jo, Opus3 geriau nei TV. :)
    tik pas mane kažkaip dažniau M1plius įjungtas.. kol nepaleidžia kokios nesąmonės. ;)

  3. Bartas sucks. Iki Tarkovskio jam taip toli kaip ir man. Pabandžiau youtube pažiūrėti jo “Namai”, bet nebaigus suėmė pyktis, tai dabar rašau. Man atrodo, jis savo tylėjimu tik bando užmaskuoti, kad visiškai neturi ką pasakyti. Kas nors mane perkalbėkite.

  4. :D
    tokios reakcijos ir tikėjausi. Aišku, blogiau, jei žmogus nueitų į kino teatrą ir po to tokį komentarą man parašytų. Ir dar lieptų gražinti tuos 5 ar 10 Lt – už dezinformaciją. ;)

    Ok, dėl panašumo į Tarkovskį tai čia mano asmeninė nuomonė.
    O perkalbinėti tingiu.
    Bartas tinka tokiai nuotaikai, kai esi nusiteikęs ilgai ilgai žiūrėti į vieną kadrą ir medituoti, kitais atvejais norisi pabėgti, sutinku. :> Užtai ir reikia žiūrėti ne per kompą. Pats Bartas yra pasakęs kažką panašaus į: “kinas yra prievartos aktas”…

Leave a Reply

